Identitat

Missió i proposta de educació en valors

Els 17 col·legis que els agustins gestionen a Espanya tenen en el Caràcter propi dels Centres Educatius Agustinians un document de referència obligada.

La missió que defineix a aquests centres d'ensenyament consisteix a "aconseguir la formació integral de la persona  mitjançant el desenvolupament harmònic de les seves possibilitats físiques, psicològiques, afectives, socioculturals, estètiques, morals i religioses ". Aquesta missió il·lumina el conjunt de l'acció educativa, concebuda primordialment com "pedagogia cordial "encaminada a" educar en i per a l'amor ".


Una ambiciosa proposta de valors serveix, doncs, de terreny ferm on la missió enfonsa les seves arrels. amb els valors es "pretén prestar una atenció equilibrada a les dimensions cognitives, afectives, socials, professionals, ètiques i espirituals, de manera que les nostres aules proporcionin un equipatge de fortaleses personals, actituds, conviccions i criteris vàlids per a tota la vida ".


És la Província de Sant Joan de Sahagún d'Espanya de l'Ordre de Sant Agustí qui ostenta la titularitat de aquest microcosmos educatiu. Dotada de personalitat jurídica pròpia, estén la seva presència també a través de nombroses implantacions dins i fora de país. Integrada en la Federació Agustiniana Espanyola, els seus col·legis estan connectats, a més, a tots els que els agustins dirigeixen a altres llocs d'Europa, així com a l'Àfrica, Amèrica i Àsia.

Organització

El nostre equip de direcció

PEDRO JOSÉ GORDO

Director General

JULIÀ SANTANDREU

Director Educatiu

PERE
MIRALLES

Cap d'Estudis ESO

ALEJANDRO MESA

Cap d'Estudis Educació Infantil i Primària

MARTA RIERA

Coordinadora Educació Infantil

CRISTINA NICOLAU

Coordinadora Educació Primària

PEDRO TOMÁS

Coordinador ESO

MÓNICA FRAU

Administradora

Visió i pla estratègic institucional

La missió precisa ser plasmada en plans estratègics allunyats del merament teòric i arrelats en una visió clara i dinàmica. El Caràcter propi dels Centres Educatius Agustinians fixa en vuit el nombre de postulats aptes per a definir aquesta visió, qualificada allà de "somni sobre el futur".


Dotada de propostes obertes, flexibles i susceptibles de millora, aquesta visió és capaç de dialogar amb els canvis i necessitats dels alumnes i de la societat, sense deixar d'encarnar per això els principis pedagògics agustinians. amb visió i estratègies, els col·legis busquen ser socialment signifi catius en els seus entorns respectius.


Per contribuir a aconseguir-ho, cada un s'alinea la seva acció educativa i el lideratge directiu amb el pla estratègic institucional que l'entitat titular ha formulat i que es presenta aquí. els seus cinc línies han de desembocar per a cada centre en Plans de millora recollides en els projectes educatius particulars i en les programacions generals anuals de cada centre.



Aquestes són, doncs, les Línies Estratègiques, enunciades primer de manera succinta, i desglossades després en diversos  bjectius tasques la transformació en actuacions específi cas ha de ser liderada pels equips directius de cada col·legi.


  1. Potenciar les intel·ligències i fortaleses de cada alumne -considerat en la seva individualitat i en el seu entorn familiar i social específiques costos sobre la base de el model de formació integral del Caràcter propi dels Centres Educatius agustinians.
  2. Garantir que els projectes educatius de centre contemplen una atenció a la diversitat que compagina inclusió i recerca de l'excel·lència acadèmica.
  3. Harmonitzar les programacions de centre d'iniciatives evangelitzadores, culturals, artístiques, lúdiques, esportives i mediambientals amb el Caràcter propi dels Centres Educatius agustinians i amb aquest Projecte Educatiu institucional.
  4. Mantenir un clima escolar on la proximitat, l'amistat, la gratuïtat i la cordialitat serveixin per consolidar relacions interpersonals respectuoses i saludables, encoratjar el compromís amb el bé comú i salvaguardar la integritat, seguretat i protecció de tots, particularment dels alumnes.
  5. Desenvolupar un model de gestió participatiu que reforci el lideratge en la funció directiva amb la intervenció activa,  oresponsable i proporcionada de tota la comunitat educativa en la vida escolar.

Perfil de sortida de l'alumne

En els col·legis agustinians, l'alumne aprèn a:


  • Conèixer-se i estimar-se a si mateix mentre teixeix relacions interpersonals gratificants, combinant així la preocupació pel bé comú amb la pròpia autoestima i forjant amistats duradores;
  • Situar la proposta ètica de Jesús de Natzaret al centre de la seva vida, promovent el respecte incondicional a l'altra, la caritat -de manera particular amb els més necesitados- i la senzillesa, amb l'esperança de cooperar així a l'establiment d'una societat cada vegada més justa;
  • Fer servir les seves habilitats socials i comunicatives per decidir amb prudència, intervenir amb efectivitat, argumentar amb rigor, adaptar-se amb creativitat, gestionar amb moderació l'èxit i el fracàs, compartir les pròpies emocions i empatitzar amb  es alienes;
  • Exercitar-se en l'anàlisi crítica de la realitat i de la informació, amb l'objectiu d'acostar a la veritat sobre si mateix i sobre el  món, i poder inserir-se així en llibertat i equitat en contextos professionals dignes que;
  • Aplicar el coneixement de la Natura a la cura sostenible el planeta;
  • Rendibilitzar amb equilibri el temps de treball i d'oci, tenint cura de la pròpia salut i higiene amb l'activitat física i l'alimentació adequada, així com proporcionant a el cos les atencions necessàries per afavorir l'agilitat mental;
  • Viure com a ciutadà del món, interessant per les expressions culturals i estètiques de el propi entorn i les d'altres col·lectius per contribuir així a la convivència pacífica en una societat alhora diversa i globalitzada.



Projecte Educatiu Institucional Agustins
Share by: